Pedagógus-továbbképzés a miskolci cigány szakkollégiumban
Csorba Mónika 2014.07.21. 06:23
A Görögkatolikus Egyetemi és Főiskolai Kollégium Cigány Szakkollégium a Nemzeti Tehetség Program által támogatott NTP-RTP-M-13-0001 azonosítószámú „Hátrányból Előre!
A miskolci Görögkatolikus Cigány Szakkollégium tehetségprogramja” című programjának keretein belül 10 órás, nem pedagógus-továbbképzést tartott június 21-én a partneriskolák számára Hátrányos helyzetű diákok tehetséggondozása címmel.
A képzésen a miskolci Fáy András Görögkatolikus Közgazdasági Szakközépiskola, a Szent Benedek Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, a kazincbarcikai Don Bosco Általános Iskola, Szakiskola és Középiskola, az edelényi Szent János Görögkatolikus Gimnázium és Szakképző Iskola pedagógusai vettek részt.
A képzést a régió két kiváló gyakorlati szakembere, Kovácsné dr. Nagy Emese egyetemi adjunktus, iskolaigazgató, a híres hejőkeresztúri modell megvalósítója és Budai Sándor az abaújkéri Wesley János Többcélú Intézmény igazgatója, mentálhigiénés szakember végezték az alábbi témakörökben:
1. Alulteljesítő vs. alulellátott tehetségek
2. Tehetségazonosítás speciális eljárásai a hátrányos helyzetű tanulók esetében
3. Módszertani eljárások
4. A hátrányos helyzetű tanulók tehetséggondozásának mentális feltételrendszere
5. A pedagógus és az iskola szerepe a hátrányos helyzetű tanulók pályafutásában
A program célja az volt, hogy a szakkollégium tovább segítse a résztvevők mentori munkáját a hátrányos helyzetű tehetségek esetében. A pedagógusok lehetőséget kaptak arra, hogy bekapcsolódjanak a Miskolci Egyetemen működő Hátrány és Iskola Szakmai Műhely munkájába. A továbbképzés legfontosabb célja, hogy a szakkollégium megtalálja a beiskolázási körzetében a hátrányos helyzetű környezetben hatékonyan oktató tanárokat, őket szakmailag, továbbképzés keretében korszerű tartalmakkal segítse a mindennapi mentori/pedagógusi munkájában.
A továbbképzés zökkenőmentesen zajlott, további együttműködések és kapcsolatok alakultak. A pedagógusok különösen nehéz terepen végzik munkájukat, a tehetségsegítésnek sem a hagyományos formáit kell, hogy alkalmazzák, fontos, hogy ehhez segítséget kapjanak.
A képzésen résztvevő pedagógusok örömmel fogadták a speciális szempontból megközelített tehetséggondozási tartalmakat. Az egyik intézményt a képzés inspirálta arra, hogy bekapcsolódjon a Miskolci Egyetem Tanárképző Intézet (tehetségpont) Hátrány és Iskola Szakmai Műhely programjába
A program a Nemzeti Tehetség Program támogatásával a NTP-RTP-M-13-0001 pályázati azonosítószámú projekt keretében valósult meg.
Támogatóink:
Nemzeti Tehetség Program,
az Emberi Erőforrások Minisztériuma
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
|